معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

قصر سانسوسی -Sanssouci Palace- در شهر پوتسدام آلمان قرار گرفته که در زمان های گذشته اقامتگاه تابستانی شاه فردریک کبیر بوده است. این قصر به گونه ای ساخته شده که با قصر ورسای در فرانسه رقابت می کند و در عین حال از سبک و شیوه ساخت منحصربفردی برخوردار است. در این قصر معابد، بناهای تزئینی و پارک زیبایی وجود دارد.

اطلاعات گردشگری

پوتسدام شهر کوچکی در نزدیکی برلین (پایتخت آلمان) است و بنابراین نزدیک ترین فرودگاه به این شهر، فرودگاه بین المللی برلین می باشد و گردشگران قادرند توسط وسایل حمل و نقل مختلفی نظیر اتوبوس و قطار خود را از برلین به پوتسدام برسانند. مکان های اقامتی متعددی در شهر، در اطراف آن و نیز نزدیک به قصر سانسوسی وجود دارند.

هتل های پوتسدام همگی از وضعیت مطلوبی برخوردارند و طیف وسیعی از هتل ها برای سلایق و بودجه های مختلف در اختیار گردشگران قرار دارند. رفت و آمد به قصر سانسوسی براحتی و توسط وسایل حمل و نقل عمومی شهر قابل انجام است. آژانس های گردشگری نیز تورهای متنوعی برای بازدید از این قصر ارائه می کنند.

درباره قصر سانسوسی

این قصر بگونه ای طراحی و ساخته شده که اسباب آسایش و راحتی پادشاه را فراهم سازد. با اینحال طرح قصر شامل ساختمان ویلایی یک طبقه ای است که در مقام مقایسه با قصر ورسای در نزدیکی قلعه مارلی، حرف های زیادی برای گفتن دارد. ده اتاق درون قصر وجود دارد که برای کارهای اصلی مورد استفاده قرار می گرفته اند. نکته جالب توجه در مورد قصر سانسوسی این است که این قصر بر روی تپه مطبقی ساخته شده و یک پارک نیز در اطراف آن وجود دارد. سبک طراحی ساختمان این قصر که به دستور شاه فردریک بنا شده به یاد وی فردریشن روکوکو، نامیده می شود.

این قصر آنچنان برای شاه عزیز بود که وی شخصاً نسبت به طراحی و دکوراسیون آن اقدام کرد و بنابراین سبک معماری و طراحی این باغ منحصربفرد است. قصر سانسوسی بر روی سطح زمین بگونه ای بنا شده که مستقیماً می توان وارد آن شد. پیشنهاد این کار توسط فردریک و در نقشه وی ارائه شده بود. در سمت شمال قصر، باغی وجود دارد که در اصل مجموعه ای از چندین تاکستان می باشد. در بخش جنوبی نیز اتاق هایی وجود دارد که نور اندکی به آنها وارد می شود. گالری عکس قصر سانسوسی در قسمت شرقی مجموعه واقع شده و این گالری جایگزین گلخانه ای شد که توسط فردریک و به منظور پرورش میوه های گرمسیری، ایجاد شده بود.

تاریخچه قصر

این قصر بیشتر از اینکه محلی برای انجام امور اداری باشد، به عنوان مکانی برای فراهم نمودن اسباب آسایش و فراغت شاه فردریک ساخته شده بود. بنابراین نام قصر، سان سوسی که در زبان فرانسه به معنای بدون دغدغه و نگرانی می باشد، گذاشته شد. این مکان، اقامتگاه شخصی شاه در تابستان ها بوده که در سال 1745 میلادی توسط معماری بنام گئورگ ونتسس لاوس فون کنوبلزدورف طراحی شد اما با این وجود پیشنهادهای شخص شاه نیز در طراحی قصر تأثیرگذار بوده است. به همین دلیل سبک معماری این قصر، غیرمتعارف و در نوع خود منحصربفرد می باشد.

جانشین شاه فردریک سوم یعنی شاه فردریک ویلیام چهارم در قرن 19 میلادی از این قصر به عنوان اقامتگاه خود استفاده کرد. گسترش و بازسازی قصر نیز توسط وی انجام شد و آنچه که امروز دیده می شود را می توان حاصل تلاش های دو معمار به نام های لودویگ پرسیوس و فردیناند فون آریوم دانست که وظیفه اصلاح و بهسازی نما و همچنین زمین های قصر را برعهده داشتند.

از قصر سانسوسی پس از سال 1918 میلادی دیگر به عنوان محل اقامت خاندان سلطنتی استفاده نشد و از آن زمان به بعد این مکان بلااستفاده باقی ماند. اگرچه بعد از پایان جنگ جهانی دوم، سرپرستی این مکان برای بازدید عموم مردم به دولت آلمان واگذار شد و این قصر به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر مبدل گشت. پس از اتحاد مجدد دو آلمان در سال 1990 میلادی، آخرین آرزوی شاه فردریک سوم نیز برآورده شد بدین نحو که جسد وی درون آرامگاه جدیدی که توسط خود او ساخته شده بود، قرار گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 14 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.